Történelmi levelek kézbesítése a digitális korszakban

A Brit Nemzeti Postamúzeum 1966-ban nyílt meg Londonban, a GPO székházában. Amikor 1990-es években bezárták az épületet, a múzeumot leállították, és a gyűjteményeket raktárba helyezték tárolták. 2004-ben alapították meg a The Postal Heritage Trust-ot, hogy kezeljék a gyűjteményeket és a Royal Mail Archive-t azzal a céllal, hogy új múzeumot hozzanak létre. Ezt a célt 2017-ben valósították meg. Most a Postamúzeum célja, hogy hozzáférést biztosítson a tárgyak és dokumentumok világszínvonalú gyűjteményéhez, és bemutassa a kommunikáció-történelem mélységeit. A posta-történelem a maga 318 évével a postai kommunikáció a világ első közösségi hálózata.

A múzeumban a 1840-es postai bélyeg születése óta a világ legjelentősebb gyűjteménye a brit filatéliai anyag, amely több mint két mérföldes (3,2 km) nyomtatott és kéziratos dokumentumot, több mint 800 térképet és 10 000 plakátot tartalmaz. A múzeum gyűjteménye a gépjárművektől a postaládákon és a jelvényeken át a kerékpárokig terjed. A cél az, hogy hozzáférést biztosítson a tárgyak és dokumentumok világszínvonalú gyűjteményéhez, amelyek mind a postai kommunikáció történetét, mind a kiállítás alaprajzát képezik.


Kép © Brit Postamúzeum és Levéltár, London


Felkészülve a múlt megőrzésére

A digitalizálás kulcsfontosságú eszköz a múzeum céljainak megvalósításában, és az intézményeknek elég rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy a lehető legtöbbet őrizzék meg. Ebből az okból kifolyólag a múzeum két Phase One XF kamerarendszert alkalmaz: egyet IQ3 80MP digitális hátfallal, és egyet IQ3 100MP digitális háttal, valamint a Schneider Kreuznach és Phase One lencsék széles választékával. Ez a képalkotó berendezés a múlt megőrzésére lett kifejlesztve.


Kép © Brit Postamúzeum és Levéltár, London

“A lencsék minősége, a valódi 16 bites színmélység és a Capture One ICC profil munkafolyamata a legfontosabb okok, amiért a Phase One rendszert használjuk; ez teszi lehetővé számunkra, hogy teljesítsük és gyakran meghaladjuk a mai legigényesebb digitalizációs elvárásokat. Olyan fényképeket készítünk, amelyek olyan sok adatot tartalmaznak, hogy a kutatók is használhatják munkájukhoz. Az IQ3 100MP digitális hátfal CMOS érzékelője forradalmasította a munkafolyamatunkat.

A kompozíció, a képélesség és a mélységélesség pontos változása a Capture One szoftver által valós idejű élőképen tekinthető meg. Ez hatalmas különbséget eredményez, így ugyanis pontosan megtekinthető, hogy a kamera képe hogyan fog kinézni a képernyőn. A Phase One kamerák és a Capture One szoftver közötti integráció azt jelenti, hogy szó szerint bármit ellenőrizhetek. “- Andrew Bruce, a londoni Postamúzeum digitalizáló munkatársa


Kép © Brit Postamúzeum és Levéltár, London

Bár a múzeum legtöbb képrögzítése a stúdióban történik, a kamerákat néha a múzeum shop-ba, galériákba vagy a Mail Rail-be viszik. A projektek méretfüggők; például nagyméretű térképekkel együtt több felvételkészítés és kép-összeillesztés történik, míg más projekteknél naponta akár 2000 egyedi kép is készíthető.
A múzeum fotogrammetriával is foglalkozik, így a nagy felbontású képeket pontos 3D-s formákká és modellekké alakíthatja, amelyek kutatásra és kiállítási replikák nyomtatására használhatók.


Kép: A londoni Brit Postamúzeum és Levéltár műterme


Hangok a mélyből: A hosszú időre elveszett levelek a tengerben

A Postai Múzeum jelenleg a „Hangok a mélyből” című kiállításra készül. A kiállítás egy 1941. február 14-én elsüllyedt hajóról előkerült levelek gyűjteményét vonultatja fel. Az SS Gairsoppa, a Brit-indiai Gőzhajózási Társaság hajóját egy német U-boot-ról érte torpedótalálat. A hajótest kilyukadt, és a hajó 4700 m-re süllyedt a tengerfenékre, ahol több mint 70 érve feledésbe merült.

A hajóroncsot nemrégiben megmentették, és így több száz soha nem kézbesített levelet fedeztek fel, amelyek soha nem juthattak el a címzettekhez. Az előkerült levelek felidézik az élet reményeit és nehézségeit Indiában a második világháború idején. Az előkerült leveleket nagy gondossággal helyreállították, és a folyamatot Phase One rendszerrel rögzítették, dokumentálva ezzel az elsüllyedt kincsek konzerválás előtti és utáni állapotát.


Kép Thomas Weis engedélyével

“A kamera rendszer a legmagasabb alaposságot és pontosságot biztosítja. A gyűjteményünkről készített felvétel mellett a képek digitális helyettesítőt is adnak, amelyet a múzeum számos formában megjeleníthet, nyomtatott katalógusban és online módon is használhat.
A forgalmas kulturális örökség stúdiójában a támogatási szint, amelyet az Phase One és a Phase One Brit Kulturális Örökség partner részéről kapunk, elképesztő. Nagyon magas szintű kommunikáció van a kulturális örökségünk szervezésével kapcsolatos igényeinkről, és a támogatásunk, amelyet folyamatosan kapunk “- Andrew Bruce, a londoni Postamúzeum digitalizáló munkatársa

A konzerválási folyamat lefolyása alatt az objektum állapotának kezelés előtti és utáni állapotának rögzítése egyedülálló módon kiegészíti a Múzeum gyűjteményét. A múzeum fotogrammetriával is foglalkozik, így a nagy felbontású képeket pontos 3D-s formákká és modellekké alakíthatja, amelyek kutatásra és kiállítási replikák nyomtatására használhatók. Ezek a levelek most a Postai Múzeum gyűjteményének részét képezik, és egy új “Hangok a mélyből” című kiállítás alapját képezik, amely 2018 márciusában nyílik meg. További információ a Postai Múzeumról itt.

Ha inspiráló megőrző története van, meg szeretné osztani, vagy szeretné felfedezni Kulturális Örökség Digitalizálási megoldásainkat, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot.

Cikk forrása: https://stories.phaseone.com/delivering-historical-letters-in-the-digital-age/

Oszd meg: Facebook Google Plus Email

Írj egy kommentet

Használhatod ezeket a tagokat:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>